امدادرسانی به حیوانات آسیب دیده در حوادث رانندگی در ایتالیا، اجباری شد.

به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آکی)، "کورادو باسیرا" وزیر راه و زیرساخت ایتالیا با صدور حکمی اعلام کرد از این پس رانندگان خودروها در صورت تصادف با حیوانات، باید ضمن امدادرسانی، آنها را به نزدیک ترین دامپزشکی منتقل کنند.

این قانون از 27 دسامبر جاری (7 دی 91 ) اجرایی می شود و میان انسان ها و حیوانات قربانی حوادث رانندگی در زمینه استفاده از امدادرسانی اولیه و انتقال به نزدیکترین مرکز پزشکی، برابری خواهد بود.

براساس این قانون، خودروهای امدادرسانی دامپزشکی و واحدهای رسیدگی به حیوانات می توانند در هنگام انتقال حیوانات آسیب دیده از حوادث رانندگی، آژیرهای خود را به صدا درآورند و چراغ فلش روشن کنند.

خانم "کارلا روکی" رئیس انجمن ملی حمایت از حیوانات در ایتالیا در این باره گفت: در این قانون توانستیم شهروندان را ملزم به انتقال حیوان آسیب دیده از حوادث رانندگی به مراکز دامپزشکی کنیم البته مناطق و شهرداری ها هم اکنون باید فعالیت خود را برای حمایت از حیوانات افزایش دهند که این موضوع نیازمند قانون گذاری دیگری است.

حکم صادر شده از سوی وزیر راه و زیرساخت ایتالیا همچنین به ویژگی های خودروهای آمبولانس و امدادرسان دامپزشکی و تجهیزات دامپزشکی مورد استفاده برای امدادرسانی به حیوانات آسیب دیده در حوادث رانندگی هم اشاره می کند ولی قرار است این موضوع به تایید وزارت بهداشت ایتالیا برسد.

امیدواریم روزی شاهد تصویب چنین قوانین متمدنانه ای در کشورمان ایران نیز باشیم.




تاريخ : سه شنبه 5 فروردين 1393 | 11:58 | نویسنده : عاطفه |

.: Weblog Themes By BlackSkin :.