دامی دو هفته پیش بعلت بیرون زدگی روده از ناحیه مقعد به مرکز درمانی انجمن حمایت از حیوانات ارجاع داده شد ... طی معاینات بالینی و تصویربرداری رادیولوژی مشخص شد دامی به صورت مادرزادی فاقد دم و همچنین اسفنکتر مقعدی است که موجب بیرون زدگی بافت روده (رکتوم+کلون) شده است. در این شرایط بافت بیرون زده دچار التهاب و مرگ بافتی شده و باعث سوراخ شدگی روده میگردد که مرگ را برای حیوان به همراه خواهد داشت.

تیم جراحی انجمن حمایت از حیوانات در دو مرحله با بخیه سرکیسه‌ای و جراحی روده بزرگ با تثبیت کلون نزولی به دیواره شکم موفق شد تا دامی را از خطر مرگ نجات دهد.

دامی بعد از دو هفته حضور در آسایشگاه درمانی انجمن پس از بهبودی کامل امروز ترخیص شد.

انجمن حمایت از حیوانات از سرکار خانم دکتر میرهاشمی عزیز که به موقع دامی را به انجمن ارجاع داده و همچنین هزینه‌های درمانی‌اش را تقبل کردند صمیمانه سپاسگزار است.



تاريخ : پنج شنبه 22 اسفند 1392 | 11:52 | نویسنده : عاطفه |

مطابق آمارهای سازمان اوقاف ، واقفین ایرانی با 750 نوع نیت متنوع ترین وقف ها را در دنیا به خود اختصاص داده اند. به گزارش ایرنا، شاید مرور جالب ترین و عجیب ترین وقف ها که در ایران ثبت شده است هم به اندازه خود این وقف ها... جالب باشد. بخش عمده نیاتی که واقفان دوراندیش و نیکوکار در طول تاریخ وقف در نظر گرفته اند به رفاه عمومی، فقرزدایی و عدالت اجتماعی مربوط می شود. اگر ما نگاهی هر چند گذرا، به تاریخ وقف و مضمون وقف نامه ها بیندازیم به خوبی در می یابیم که واقفان خیر و دوراندیش تمام زوایا و جوانب نیازها را در نظر گرفته اند.



در این مطلب، سه نمونه از وقف‌هایی با نیت کمک به حیوانات را بازخوانی میکنیم به این امید که اینگونه وقفها در آینده افزایش یابد:

*** وقف زمین برای اطعام سگ های کور در یزد

ایرج افشار و عبدالوهاب طرار در کتابچه موقوفات یزد از یک وقف جالب در یزد یاد کرده اند: «در روستای عزآباد» یزد وقف نامه جالبی وجود دارد که نشان از لطافت طبع مردم آن خطه دارد. در این وقف نامه که واقف آن نامعلوم است چنین وقفی ذکر شده است: اراضی نیم قفیز (معادل حدود 75 متر)، منافع آن باید صرف طعمه سگ کور شود.


*** وقف زمین کشاورزی برای غذای پرندگان در اصفهان

حدود 300 سال قبل هم یکی از موقوفات شهر اصفهان که در یک وقفنامه این شهر ثبت شده، زمینی کشاورزی وجود دارد که وقف غذای پرندگان شده است و طی آن، بایستی هر سال در آن زمین گندم و جو کاشته شود. پس از برداشت محصول و پرداخت حق الزحمه کشاورزان، مابقی گندم و جو برای زمستان انبار شود و در فصل زمستان این گندم ها در بیابان های اطراف اصفهان که محل زندگی و رفت و آمد پرندگان است، پاشیده شود، تا پرندگان گرسنه نمانند.


*** وقف غذای سگ‌ها در مشهد

یکی از موقوفات جالب و عجیب در سال‌های دور در مشهد مقدس موقوفه هایی برای سگ ها بود. این موقوفات، در واقع محل هایی برای نگهداری سگ ها بوده است. سگ هایی که همراه با کاروان های زائران مشهد مقدس بوده‌اند و برای حفظ حرمت حرم مطهر امام رضا (ع) اجازه ورود به حرم را پیدا نمی کردند. صاحبان این سگ‌ها به موقوفه‌هایی که به همین منظور احداث شده بود می‌رفتند و سگ‌ها را به آن جا می‌سپردند تا ضمن نگهداری، خوراک سگ ها نیز تامین شود. جالب این که از درآمد این اماکن وقفی گوشت و غذا برای سگ ها تهیه کرده و برای آن ها می‌برده‌اند.



تاريخ : پنج شنبه 22 اسفند 1392 | 11:48 | نویسنده : عاطفه |

وزگار نو: خانم لوئیس هریس طراح لباس حیوانات است. او هرچه از این راه بدست می آورد نیمی از آن را به نام سگش که لولا نام دارد می کند.

این سگ وارث ثروت زن میلیونر است! +عکس

وی معتقد است هرچه به سگش هدیه دهد او لیاقتش را دارد چرا که وی این ثروت را مدیون اوست. گفتنی است لوئیس اولین لباسها و طرحهای خود را برای لولا استفاده کرد و این لولا بود که توجه همه را به سوی او جمع کرد و حالا لوئیس معتقد است لولا زندگی او را تغییر داده و او را از یک دختر منزوی و افسرده به یک دختر ثروتمند تبدیل کرده است.

این سگ وارث ثروت زن میلیونر است! +عکس

وی برای لولا هلکوپتر شخصی زیور آلات و تخت خواب 5 هزار پوندی تهیه کرده است



تاريخ : دو شنبه 12 اسفند 1392 | 19:1 | نویسنده : عاطفه |

مهاجرت وال ها،پرندگان،پروانه ها،خفاش ها و دیگر جانوران مثال های جالبی از رفتار جانوران هستند.بعضی جانوران هزاران کیلومتر فاصله را بین دو مکان مشخص طی میکنند.

زیست شناسان برای دنبال کردن جانوران در مسیر های مهاجرت از ماهواره ها استفاده میکنند.یک فرستنده ی کوچک که دارای مدار الکترونیکی،یک باتری و یک آنتن است را به جانور وصل میکنند.ماهواره علایم رادیویی فرستنده را میگیرد،تقویت میکند و به یک پایگاه اطلاعاتی روی زمین میفرستد. کامپیوتری که در این پایگاه اطلاعاتی وجود دارد با تجزیه و تحلیل این اطلاعات موقعیت جاندار را تعیین میکند.زیست شناسان از جمله رفتار شناسان اطلاعات مربوط به جانور مورد علاقه خود و مسیر مهاجرت آن ها را از این پایگاه و از طریق اینترنت جمع آوری می کنند



تاريخ : پنج شنبه 8 اسفند 1392 | 11:5 | نویسنده : عاطفه |



تاريخ : سه شنبه 6 اسفند 1392 | 12:6 | نویسنده : عاطفه |


چگونه از ماهی قرمز خود نگهداری کنیم ؟


 





 

با شروع عید و خوشحالی ما ، مرگ و میر و عذاب این ماهیها شروع می شود ؛ غافل از این که بایستی با جانداران خداوند مهربان بود و با بی دقتی و سهل انگاری خود با جان موجودات خداوند بازی نکرد متاسفانه ما انسانها این اصل را فراموش کرده ایم که آه و نفرین حیوانات زبان بسته ، حتی اثرپذیرتر از آه و نفرین مادر می تواند باشد . حیوانات نیز درست مثل ما انسانها حق زندگی و حق برخورداری از نعمتهای الهی را دارند . بنابراین لازم است نسبت به سرنوشت این موجودات زبان بسته حساس بود و تا مقداری که توانایی و قدرت داریم با نهایت دقت و تلاشمان ، به نگهداری و مراقبت از جاندارانی بپردازیم که زندگی و جان آنان هم اکنون در اختیار ماست.

چگونه از ماهی قرمز خود نگهداری کنیم ؟

● نحوه ی تعویض آب ماهیان قرمز عید:
زمانی که آب ماهیها تیره شده و یا می بینید که بیشتر ماهیها در فضای بالای سطح آب شنا می کنند و حبابهایی را در سطح آب ایجاد می کنند، بایستی آب ماهی با سرعت و دقت تعویض شود . برای تعویض آب حداقل بایستی ۱۲ ساعت آب سالمی که ماهی را می خواهیم در آن بریزیم ، در جایی بگذاریم تا کلر آب به طور کامل از بین برود و با دمای قبلی آب که ماهی عید در آن بوده هم دما شود . تکرار می کنیم که حتما در تعویض آب ، کلر آن کاملا از بین رفته باشد و حتما کنترل نمایید که دمای آب تازه با دمای آبی که ماهی قبلی در آن بوده ، یکسان باشد یا تفاوت دمایی کمی با هم داشته باشند
● چگونگی غذای ماهیها:
تمامی موجودات زنده برای زنده ماندن نیاز به غذای مناسب و متنوع دارند . کمبود غذا باعث مرگ و عذاب این ماهیها خواهد بود؛ بنابراین لازم است روزانه حداقل در دو وعده ی صبح و شب ، غذا به ماهیها بدهیم .. یادآوری می کنیم که تنها از یک نوع غذا برای ماهی ها استفاده نشود و تنوع غذایی بایستی در غذای این ماهیها رعایت شود ، چون نیاز های غذایی ماهیها تنها از یک نوع غذا برطرف نمی شود. چنانچه ما انسانها نیز برای زنده ماندن از وعده های غذایی مختلف و متنوع در برنامه ی غذایی خود استفاده می کنیم ، بایستی برای ماهی عید نیز علاوه بر غذاهای آماده ی مختلفی که از آکواریوم فروشیها می خریم و بسیار هم ارزان است ، می توان از دل و جگر نپخته و تازه ی گوسفند به مقدار بسیار کم ، یا سفیده ی تخم مرغ آبپز شده هم در بعضی از وعده ها به صورت بسیار ریز و قطعه قطعه شده استفاده کرد. غذاها باید به مقداری ریخته شوند که حدودا در عرض پنج دقیقه خورده شوند.چنانچه ظرف نگهداری کوچک بوده یا شیشه ای نباشد ماهی دچار بی اشتهایی وسرانجام مرگ خواهد شد . البته می توان در صورت نبود غذای ماهی از خرده نان نیز استفاده کنیم.اما خرده نان غذایی ناقص بوده و نمی تواند که احتیاجات بدنی ماهی عید را کاملا برآورده سازد
● نکات مربوط به نگهداری ماهیهای قرمز عید :



ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 1 اسفند 1392 | 10:10 | نویسنده : عاطفه |

 

 

 

نهنگ ها یکدیگر رابه اسم صدا می زنند



نهنگهای قاتل حداکثر ۱۷ صدای مختلف دارند که از این آوازها برای تشخیص دادن اعضای گروه خود استفاده می کنند.
پژوهشهای یک زیست شناس آلمانی نشان می دهد که نهنگها با گویش محلی خود با هم صحبت کرده و یکدیگر را به اسم صدا می کنند.
"هیک وستر" زیست شناس آلمانی که از سالها قبل رفتار این پستانداران دریایی را در دریاهای نروژ مطالعه می کند کشف کرد که نهنگها هر یک برای خود اسمی دارند و یکدیگر را به اسم صدا می زنند.


این محقق در این خصوص اظهار داشت: "می توانیم بگوییم لحن و آهنگ آوازهای نهنگهای قاتل و نهنگهای دلفینی با یکدیگر متفاوت است. این پستانداران دریایی از یک سیستم ارتباطی بسیار شگفت انگیز برخوردارند. آنها اطلاعات بسیاری دقیقی را با هم تبادل می کنند. برای مثال یک نهنگ می تواند به دوستان خود بگوید: شما از طرف راست به شاه ماهی حمله کنید و من از طرف چپ این کار را می کنم."

 

گروههای نهنگها از نظر گویشی نیز با هم متفاوت هستند. به طوری که گویش هر خانواده با خانواده دیگر متفاوت است یعنی وقتی چند گروه در کنار هم هستند، نهنگها برای اینکه همدیگر را گم نکنند صداهای متفاوتی تولید می کنند. نهنگهای قاتل حداکثر ۱۷ صدای مختلف دارند که از این آوازها برای تشخیص دادن اعضای گروه خود استفاده می کنند.


نهنگها بیش از سایر جانوران دریایی از صدای کشتیها رنج می برند چراکه این اصوات، ارتباطات میان آنها را مختل می کند. علاوه بر این، شکار بی رویه نهنگها، آلودگی بیش از حد آبها و زباله های دریایی هر روز موجب مرگ تعداد زیادی از نهنگها می شود.



تاريخ : پنج شنبه 1 اسفند 1392 | 9:54 | نویسنده : عاطفه |

.: Weblog Themes By BlackSkin :.