عجیب ترین حیوانات جهان که تا کنون ندیده اید

عجیب ترین حیوانات جهان که تا کنون ندیده اید

«میمون شبگرد هندی» نیز ششمین حیوان عجیب جهان است و با وجود آنکه در اکثر نقاط دنیا زندگی می کند، اما امروزه گروه های عمده این حیوان در جزایر جنوب شرق آسیا نظیر اندونزی و فیلیپین یافت می شود. گفته می شود هر کدام از کره های چشم این حیوان 16 میلیمتر ضخامت داشته و به بزرگی مغزش هستند.

میمون شبگرد هندی گونه مخصوصی از این خانواده است. تکامل ژنتیکی این میمون سالها مورد بحث قرار داشت تا آنکه آن را نزدیک به گروه سیمین طبقه بندی نمودند. میمون شبگرد هندی چشمانی درشت و پاهایی کشیده دارد. پاهایشان در امتداد استخوان قوزک پایشان است که البته نامشان نیز بر همین اساس برگزیده شده است.

اصولا حشره خوار هستند و حشرات را با پریدن بر روی آنها شکار می کنند اما از پرندگان و مارها نیز تغذیه می کنند. این میمونها در حین پریدن از درختی به درختی دیگر قادرند پرندگان را حتی در حال پرواز نیز شکار کنند. بارداری در این حیوانات 6 ماه به طول می انجامد و پس از آن تنها یک نوزاد به دنیا می آورند.

میمون شبگرد هندی ذاتاً شبگرد است اما مانند دیگر حیوانات شبگرد ممکن است در روز نیز فعالیتهایی داشته باشند. با این وجود بر خلاف دیگر حیوانات شبگرد فاقد روشنایی چشم در شب هستند. بعلاوه دارای ویژگیهای

یک سگ روستایی مجار نیز وجود دارد که با داشتن موهای پرپشت و به هم گره خورده در رده هشتم فهرست است.

Sphynx : اسفینکس

عجیب ترین حیوانات جهان که تا کنون ندیده اید

در رده نهم نیز یک گربه بی مو است که برای اولین بار در سال 1966 میلادی و در آمریکا متولد شد. این گربه های بی مو که «اسفینکس» نام دارند، اکثرا در تمامی نقاط جهان زندگی می کنند.

Blobfish : ماهی حباب

عجیب ترین حیوانات جهان که تا کنون ندیده اید

دیگر موجود عجیب و خارق العاده جهان، یک ماهی از نوع ماهی حباب است که می تواند با باد کردن خود بر روی آب شناور بماند. ماهی بادکنک در آبهای عمیق سواحل استرالیا و تاسمانیا زندگی می کند. به دلیل عدم دسترسی به محل زندگی این ماهی به ندرت توسط انسانها دیده می شود.

ماهی بادکنک در اعماقی از دریا زندگی می کند که فشار آب بسیار بیشتر از فشار سطح دریاست، بنابراین کیسه های گاز در آنجا غیر قابل استفاده هستند. برای آنکه این ماهی بتواند در آب شناور بماند، گوشتی ژلاتینی با چگالی کمتر از چگالی آب دارد و همین امر موجب می شود تا ماهی بادکنکی بدون صرف میزان زیادی از انرژی در سطح آب شناور بماند. از آنجایی که ماهی بادکنکی مواد معلقی را که در روبرویش شناور هستند را می خورد بنابراین عدم داشتن ماهیچه یک خصوصیت منفی محسوب نمی شود.

Yeti lobster : یتی خرچنگ

عجیب ترین حیوانات جهان که تا کنون ندیده اید

«یتی خرچنگ» موجود و جاندار آبزی عجیب است و در عمق دو هزار و 200 متری از سطح دریا زندگی می کند.

خرچنگ یتی در سال 2005 در اقیانوس آرام کشف شد. طول این خرچنگ تقریباً 15 سانتی متر است و به دلیل مقداری کرک (کرک مانند) سفیدی که بدنش را پوشانده است قابل توجه می باشد. چشمان این حیوان بسیار ریز و فاقد رنگدانه است به نحوی که کور به نظر می رسد.

انبرهای پرمویش حاوی باکتری فیلامنتوس است که از آن برای رفع مسمومیت مواد معدنی موجود در آب استفاده می کند. اگرچه که یک موجود گوشتخوار است اما ممکن است از این باکتریها تغذیه کند. البته گاهی جلبکهای سبز و میگوهای کوچک نیز را می خورد.

White turtle : لاک پشت سفید

عجیب ترین حیوانات جهان که تا کنون ندیده اید

این جاندار عجیب، «لاک پشت سفید – صورتی» است که البته رنگ کرمی و سفیدش بر بدن این جانور خونسرد غالب است و تنها لکه هایی از رنگ صورتی بر بدنش دیده می شود. این لاک پشت غول پیکر در فرهنگ چینی ها ارج و قرب فراوان دارد.

Long-eared Jerboa : موش دوپای گوش دراز

عجیب ترین حیوانات جهان که تا کنون ندیده اید

«موش دو پا» که از جانوران عجیب جهان است، اکثرا شبانه شکار می رود و در بیابان های چین و مغولستان یافت می شود. این جاندار جونده دارای دمی بلند، پاهایی دراز و گوش هایی بزرگ است.

بر اساس گزارشهای رسمی کارشناسان محیط زیست، این جاندار کمیاب و نادر بوده و به شدت در معرض خطر انقراض نسل قرار دارد.



تاريخ : چهار شنبه 27 ارديبهشت 1391 | 17:43 | نویسنده : عاطفه |

تصویر: بلندترین خرگوش دنیا

ایسنا: پرسانه‌های دولتی «انگلستان» اعلام کردند: بلندترین خرگوش دنیا با یک متر و سه سانتیمتر، لقب «بلندترین خرگوش دنیا» را از آن خود کرد.

«داری وس» خرگوشی با یک متر و سه سانتیمتر قد است و تنها ۱۲ ماه از تولدش می‌گذرد و به دلیل این قد بلند، لقب بلندترین خرگوش دنیا را از آن خود کرده است.

«آنت ادواردز» ۵۹ ساله، صاحب این خرگوش در مصاحبه‌ای با یکی از روزنامه‌های «انگلستان»، خاطر نشان کرد: این خرگوش در روز ۱۲ هویج، شش سیب و دو کاهوی می‌خورد و من امیدوارم بتوانم با تغذیه و ورزشی مناسب قد این حیوانی را بلندتر کنم تا رکورددار رکوداران دنیا شود.

گفتنی است، این خرگوش هم اکنون ۲۲ کیلوگرم وزن دارد و صاحب آن معتقد است در صورت ادامه رشد و رژیم غذایی کنونی به این حیوان به یک شبه غول خرگوش تبدیل می‌شود.

«آنت ادواردز» صاحب این خرگوش بلند و غول پیکر، خاطر نشان کرد: من تاکنون چندین حیوان غول پیکر را تربیت کرده و پرورش دادم و تاکنون هم با مشکلی مواجه نشده‌ام.



تاريخ : جمعه 22 ارديبهشت 1391 | 19:57 | نویسنده : عاطفه |

یک میلیونر از شمال چین با پرداخت ۱٫۶ میلیون دلار برای خرید یک سگ قرمز تبتی از نژاد ماستیف ( Mastiff ) رکورد گرانترین سگ جهان را شکست.

گرانقیمت ترین سگ جهان که به رنگ قرمز می باشد هانگ دانگ ( Hong Dong ) نام دارد.این سگ ۱۱ ماهه از نژاد سگ های بزرگ می باشد و بیش از ۸۱ کیلوگرم وزن دارد.

لو لیانگ ( Lu Liang ) صاحب پرورشگاه سگ های تبتی ماستیف به خبرنگار دیلی تلگراف گفت:من ۱۰ سال پیش این کار را شروع کردم و هرگز فکر نمی کردم روزی همچین پولی ببینم.

گردآوری: مجله آنلاین روزِ شادی



تاريخ : جمعه 22 ارديبهشت 1391 | 19:56 | نویسنده : عاطفه |

 

خصوصیات رفتاری آفِن پینچِر به تریرها شبیه می باشد اما بر خلاف آنها با سایر سگها و حیوانات خانگی کنار می آید خصوصاً اگر از سنین پایین با آنها بزرگ شود. شجاع ، لجباز ، بازیگوش و شلوغ است. یک مدافع نترس. بسیار احساساتی و جذاب. از بودن در کنار اعضای خانواده لذت می برد. آموزشهای او باید با دقت و حوصله انجام گیرد. کارهای معمولی را خیلی سریع می آموزد. برای کودکان پیشنهاد نمی شود. نسبت به غذا و وسایل بازیش حالت دفاعی دارد. به شرط آنکه دما بالای ۲۰ درجه باشد به کوهنوردی علاقه دارد. غالباً پارس می کند. بیشتر برای خانواده های شلوغ و پر جنب و جوش پیشنهاد می شود.    طول عمر: حدود ۱۰-۱۲سال.

سگ

chinese crested

هنوز هم در نژاد چاینیز کرستد ، نوع بی موی آن کم یاب است. این سگ ، شیرین ، سر زنده ، بازیگوش و با نمک می باشد. آنها عاشق بقل شدن و لبخند هستند. نسبت به کودکان با محبت اند اما باید به کودکان تذکر داد که در هنگام بازی با آنها خشن برخورد نکنند چرا که این نژاد به دلیل نداشتن مو می تواند آسیب پذیر باشد. آنها دوستان سرگرم کننده ای هستند. باهوش و حواس جمع. باید آنها را در تولگی اجتماعی کرد و به صداهای بلند عادت داد تا در بزرگسالی برایشان مشکلی به وجود نیاید. به راحتی با سایر حیوانات خو می گیرد ، عادت به پارس کردن ندارد و عاشق پریدن و کندن زمین است. خیلی به صاحب خود عادت می کند و خو می گیرد آنقدر که به سختی می تواند صاحب جدیدی را بپذیرد. طول عمر: حدود ۱۰-۱۲ سال.

سگ

LowChen

در ظاهر شبیه یک سگ بزرگ ولی یک سگ کوچک است. از نادرترین و گرانترین سگهای جهان به شمار میرود. این سگ بسیار دوستانه و هوشمند است

سگ

Bedlington Terrier

این سگ که برره ای شکل است از ظاهر دوستانه ای برخوردار است. آنها سر گلابی شکل ، گوش مثلثی و خز که شبیه موهای مجعد از گوسفند دارند. این سگ جنگنده است. دلیل این کار این است که سگ مورد استفاده برای شکار حشرات موذی و خز حیوانات دیگر را از صدمه زدن به سگ جلوگیری کرد

سگ

 

Lagotto Romagnolo

این یک سگ همراه منحصر به فرد است

سگ

Puli

این سگ روستایی مجارستانی محبوبی است که بسیار کوچک و سبک است

سگ

Xoloitzcuintli

 



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 22 ارديبهشت 1391 | 19:40 | نویسنده : عاطفه |

شیوه ی برقراری ارتباط سگ ها با انسان بسیار شبیه نوع ارتباطی است که پیش از این تنها به نوزاد انسان نسبت داده شده بود.به گفته ی یوزف توپال از آکادمی علوم مجارستان،رفتار سگ ها بسیار مشابه یک کودک 6ماهه تا2ساله است وهر دو تقریبا از یک سیگنال برای برقراری ارتباط احساسی استفاده میکنند که شامل ارتباط کلامی و چشمی است بررسی ها نشان میدهد سگ ها هنگام برقراری ارتباط تمایل دارند جهت نگاه فرد مورد نظر را دنبال کنند.به طوری که با حرکات سر،سگ نیز به سمت نگاه فرد خیره میشود.با دنبال کردن حرکات و جهت چشم سگ ها میتوان به اطلاعات دقیقی در خصوص شیوه ی عملکرد مغزی این حیوانات پی

تاريخ : جمعه 15 ارديبهشت 1391 | 1:2 | نویسنده : عاطفه |

.: Weblog Themes By BlackSkin :.