سگها به چه فکر می‌کنند/ تصاویری از فرآیند اسکن مغز سگها
دانشمندان با انجام اسکن ام آر آی مغزی سگها تلاش می‌کنند که بدانند وفادارترین حیوان دنیا به چه موضوعاتی فکر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به دنبال پیشرفت تجهیزات علمی و پزشکی دانشمندان می توانند از اسکنرهای ام آر آی برای بررسی درون ذهن انسانها استفاده کنند، اکنون آنها تصمیم گرفتند که ذهن سگها را مورد بررسی قرار دهند.

 

گریگوری برنز مدیر مرکز نوروپالسی دانشگاه اموری و محقق ارشد این تحقیقات مشاهده نخستین تصاویر مغزی از سگهای آزاد و کاملا هوشیار را بسیار شگفت انگیز توصیف کرد

به دنبال پیشرفت علم، درحالی که دانشمندان از اسکنرهای ام آر آی برای بررسی درون ذهن انسانها استفاده می‌کنند، اکنون آنها تصمیم گرفتند که ذهن سگها را مورد بررسی قرار دهند

این پرسش که سگها چه احساسی نسبت به انسانها دارند در ذهن بسیاری از افراد وجود دارد اما تاکنون هیچ کس از فرآیند فکری سگها تا امروز تصویربرداری نکرده است.

نتایج این تحقیقات از سوی کتابخانه عمومی علم (Public Library of Science) منتشر می شود و نشان می دهد که چگونه مغز سگها به علائم دستی که صاحب آنها به آنها نشان می دهد واکنش نشان می دهند.

برنز اظهار داشت که این نتایج نشان دهنده این است که سگها به توجه بسیار دقیقی به تمام علائم انسانی دارند و این علائم ارتباط مستقیم با سیستم تشویقی سگ دارد.

مشخص نیست که سگ چه احساساتی حس می کند یا احساس می کند که آیا صاحبش خوشحال یا غمگین است. محققان در نظر دارند در اسکنهای بعدی خود این بخش از مغز سگها را مورد بررسی قرار دهند.

گریگوری برنز مدیر مرکز نوروپالسی دانشگاه اموری و محقق ارشد این تحقیقات مشاهده نخستین تصاویر مغزی از سگهای آزاد و کاملا هوشیار را بسیار شگفت انگیز توصیف کرد و اظهار داشت تا جایی که ما می دانیم هیچ کس تاکنون نتوانسته این تحقیق را انجام دهد. سگ نخستین حیوان اهلی شده محسوب می شود که تاریخ آن شاید به 10 هزار سال و حتی 30 هزار سال پیش بازگردد.

برای انجام این آزمایشها دو سگ طی چندین ماه آموزش دیدند که وارد دستگاه اسکنر شده و تا زمانی که محققان فعالیت عصبی آنها را اندازه می گیرند بی حرکت بمانند

دو سگ در این فاز از پروژه شرکت کردند. سالی سگ دو ساله از نژاد فیست است که برنز در 9 ماهگی وی را از یک پناهگاه نزد خود آورده بود. مک کنزی سگ سه ساله نژاد بوردر کولی است که توسط ملیسا کیت صاحبش تعلیم دیده بود.

هر دو سگ چندین ماه آموزش را برای رفتن داخل دستگاه اسکنر آموزش دیدند تا در طول مدتی که محققان از مغز آنها تصویر برداری می کنند آرام بمانند.

محققان قصد دارند فرآیندهای ذهنی سگها را با دنبال کردن این که کدام بخشها از مغز آنها توسط محرکهای مختلف فعال می شوند را رمزگشایی کنند. آنها امیدوارند که در نهایت بتوانند به پرسشهایی چون آیا سگها حس همدلی دارند؟ ، آیا سگها می دانند که صاحبانشان چه زمانی شاد و چه زمانی غمگین هستند؟ آنها چه تعداد زبان را درک می کنند؟ پاسخ دهند.



تاريخ : سه شنبه 25 تير 1392 | 13:48 | نویسنده : عاطفه |

دوستان عزیز خیلی متاسفم که نمیتونم درمورد روش نگهداری سنجاب ها واستون مطلبی بذارم چون به نظر من سنجاب یک حیوان وحشی آزاد هست و به هیچ عنوان ما حق نداریم اونا را مثل سگ یا گربه البته اون ها هم از مدل خانگی شون نگهداری کنیم!!



تاريخ : دو شنبه 17 تير 1392 | 11:33 | نویسنده : عاطفه |
خبرآنلاین: توریست فرانسوی بنام میشل واتسون در آبهای بریل دولفین صورتی نادری را پیدا کرده و عکسهای جالبی از آن گرفته است.

این موجود عجیب و غریب که در آبهای عمیق رود ریو نگرو خود را مخفی کرده بود با جهش در آبهای منطقه آمازون ، خود را نشان داد.

این دولفین رودخانه ای آمازون از نمونه های نادر در طبیعت است که بزرگترین در نوع خود به شمار می رود.

عکس: دلفین صورتی نادر در آبهای آمازون

عکس: دلفین صورتی نادر در آبهای آمازون







 

 


تاريخ : پنج شنبه 6 تير 1392 | 21:26 | نویسنده : عاطفه |

میهن استار:گاهی خبرهایی از گوشه و کنار جهان می شنویم که فقط انگشت به دهان می مانیم، مثلا اخیرا پروتزهایی ساخته شده است که به جای عضو از دست رفته یا فلج در بدن حیوانات قرار می گیرد یا مثل گچ عضو ناسالم را می پوشاند. این موفقیت در سال های اخیر، انقلابی در دامپزشکی به وجود آورده است. تمام این وسایل به بهبود زندگی میلیون ها حیوان کمک کرده، از عقاب گرفته تا فیل.

در اینجا می خواهیم چند تا از جالب ترین نمونه ها را با هم ببینیم:

 

  • اسب کوچکی به نام میدنایت :

این اسب کوچک وقتی به دنیا آمده، مادرزادی یک پای عقب نداشته. از آنجایی که صاحبانش با او به خشونت رفتار کرده بودند و از او زیاد کار کشیده بودند، ماموران قانون! میدیانت را از دست صاحبانش نجات دادند و به مرکز خیریه ای در تگزاس سپردند.

چند هفته ای از این ماجرا نگذشته بود که یک شرکت تولید پروتز که معمولا برای اعضای انسان پروتز می ساخت، قبول کرد که پای جدیدی برای این اسب کوچک بسازد.

پس از جاسازی این پای مصنوعی، این اسب چهار ساله توانست برای اولین بار در زندگی اش چهار نعل بدود.

حیوانات معلول همه در این باغ وحش !+تصاویر

  • دلفینی به اسم فوجی :

دلفینی به اسم فوجی در آکواریوم اوکیناوا چرومی در ژاپن زندگی می کرد. این دلفین دچار بیماری شد و بیشتر قسمت های دمش را از دست داد و نمی توانست دیگر به درستی شنا بکند.

مسئولان آکواریوم با شرکت لاستیک سازی بریجستون در مورد ساخت پروتزی برای فوجی وارد مذاکره شدند . محققان بریجستون در مورد چگونگی حرکت دوباله دم فوجی مطالعه کردند که چگونه در سه جهت حرکت می کند و با همان روش هایی که لاستیک را طراحی می کنند، طراحی پروتز را شروع کردند.

پس از ساخت چند نمونه، یک دم لاستیکی سیلسکون محکم و ضد آب ساخته شد و پس از نصب این پروتز، این امکان برای فوجی ایجاد شد تا دوباره به راحتی شنا کند و مثل بقیه دلفین ها کامل از آب بیرون بپرد.

حیوانات معلول همه در این باغ وحش !+تصاویر

  • عقاب سر سفید به اسم بیوتی :

چهار سال پیش عقابی آمریکایی در آلاسکا پیدا شد که از گرسنگی داشت می مرد. شکارچی قسمت بالایی نوک بیوتی را زده بود و او نمی توانست هیچ چیز جامدی بخورد و نیاز به کمک داشت.

گروه مهندسی با کمک اسکن های کامپیوتری از نوک واقعی عقاب به دنبال ساختن یک نوک مصنوعی بودند و به این منظور از قالب های دندانپزشکی استفاده کردند و قالب گرفتند و یک نوک پلاستیکی موقتی ساختند.

حیوانات معلول همه در این باغ وحش !+تصاویر

  • سگی به اسم هوپا :

هوپا از این سگ های چند نژاده است. این سگ وقتی به دنیا آمد دو پای جلویی نداشت و اصلا نمی توانست درست راه برود.

یکی از دوستان صاحبش که دانشجوی هنر بود و بسیار حیوان دوست، یک وسیله چرخدار برای هوپا ساخت و ان را به بدن این سگ بست و کمک کرد تا هوپا درست راه برود.

حیوانات معلول همه در این باغ وحش !+تصاویر

  • گربه ای به اسم اسکار:

اسکار در مزعه بوده که ماشین درو هر دو چنجه عقب این گربه را از بین می برد و بعد از ان اسکار در نوامبر ۲۰۰۹ تحت عمل جراحی قرار می گیرد.

یک جراح ارتوپد در انگلیس سوراخ هایی را در استخوان های پای عقبی اسکار ایجاد می کند و قلاب هایی از جنس تیتانیوم در ان کار می گذارد.

حیوانات معلول همه در این باغ وحش !+تصاویر

  • زرافه ای به اسم  هوپ :

در جولای ۲۰۱۰ در باغ وحش توپکا به دنیا آمد، سم این زرافه چنان نابهنجار بود که مفصل پایینی اش ۹۰ درجه خم می شد و نزدیک بود از جا دربیاید.

چون این بچه زرافه اصلا نمی توانست روی پاهایش بایستد، دو ساعت پس از تولدش کفش های طبی خاصی برایش قالب گیری کردند. این کفش های طبی با سیستم تاندون خارجی ساخته شده بودند تا سم ها درست قرار بگیرند.

این کفش ها مثل کفش های طبی آدم ها توانست نقص مادرزادی هوپ را جبران کند.

حیوانات معلول همه در این باغ وحش !+تصاویر

  • بچه فیلی به اسم موشا :

موشا اولین فیلم در دنیا است که پای مصنوعی دارد.

موشا وقتی هفت ماهه بود  پایش روی مین رفت و در این هنگان او را به بیمارستان فیل ها در تایلند منتقل کردند. در آنجا پزشکان نگران بودند که وقتی سنش بالا بود، رشد بیشتری می کند و سنگین تر می شود و اگر نتواند راه برود، قطغا می میرد.

آنها تصمیم گرفتند یک پای مصنوعی برای او بسازند. در سال ۲۰۰۷ مرکز پروتز جی واکات موفق شد یک پای مصنوعی برای موشا بسازد و البته آن قدر محکم و بادوام که بتواند وزن او را تحمل کند.

حیوانات معلول همه در این باغ وحش !+تصاویر

  • سگی به اسم ناکی :

ناکی اولین سگ دنیاست که هر چهار پنجه اش پروتز است.

دولت به دلیل بدهی، خانه صاحبان این سگ را ضبط کرده بود و آنها مجبور شدند خانه را تخلیه کنند و این سگ را هم همراه خانواده اش در زمستان سرد و سخت رها کردند. مادر می میرد و ناکی کوچک وارد چاله آب یخ زده ای در زیر زمین می شود و چهار چنجه اش دچار سرمازدگی شدید می شود.

یک متخصص دامپزشکی مسئولیت ناکی را بر عهده می گیرد و تصمیم می گیرد برای ناکی چهار پروتز تهیه کند.

حیوانات معلول همه در این باغ وحش !+تصاویر

 

منبع:گویا آنلاین



تاريخ : دو شنبه 3 تير 1392 | 11:48 | نویسنده : عاطفه |

سگ و گربه

جا داره ما آدما از این سگ و گربه درس بگیریم ، حیوونا هم آدم شدن !

جا داره ما آدما از این سگ و گربه درس بگیریم ، حیوونا هم آدم شدن !

سنجاب

بسه دیگه نگاه نکنید ، کوفتم شد !

بسه دیگه نگاه نکنید ، کوفتم شد !
 

گربه متکدی

جذب حیوانات اهلی پس از کمبود نیروی متخصص در زمینه تکدی گری !

جذب حیوانات اهلی پس از کمبود نیروی متخصص در زمینه تکدی گری !
 

ماکارونی خرگوش

عکس زیبای علاقه خرگوش جنگلی به ماکارونی

عکس زیبای علاقه خرگوش جنگلی به ماکارونی

 



تاريخ : دو شنبه 13 خرداد 1392 | 11:2 | نویسنده : عاطفه |
 

گاو مو طلایی

مدل فشن

پهلوان مورچه

مسابقات قویترین مورچه دنیا

مسابقات قویترین مورچه دنیا

ساندویچ ویژه مینی داگ

 

محبت خرگوش

 

شوق غذا

پام درد گرفت ، عمو کی غذا آماده میشه ؟

پام درد گرفت ، عمو کی غذا آماده میشه ؟
مدل فشن

 



تاريخ : دو شنبه 13 خرداد 1392 | 10:56 | نویسنده : عاطفه |

گوسفند و دانشگاه آزاد

فرار مغزها از دانشگاه آزاد (واحد مرودشت)

فرار مغزها از دانشگاه آزاد (واحد مرودشت)

پروانه

عکس جالبی از پروانه ها و طبیعت سبز

عکس جالبی از پروانه ها و طبیعت سبز

 

مطالعه میمون

شیش سیخ جگر سیخی 6 هزار

 



تاريخ : دو شنبه 13 خرداد 1392 | 10:49 | نویسنده : عاطفه |

داشتن سگ و يا گربه خانگي امري تقريبا معقول در بين جوامع بشري امروز محسوب مي شود اما مردي در كانادا حيواني خاص را درخانه اش نگهداري مي كند.

این هم یه حیوان خانگی جدید(تصاویر)


به گزارش اروم نيوز،جيم ساوتنر ، مردي كانادايي است كه به دليل علاقه بسيار بالايي كه به بوفالوها داراست ، يكي از آنها را در خانه خود نگه مي دارد.
اين مرد كانادايي در منطقه "اسپروس گروپ" كانادا به همراه بوفالويي كه نامش را "بيلي" نهاده به زندگي خود ادامه مي دهد.
ساوتنر در خصوص زندگي با اين حيوان 800 كيلويي در زير يك سقف مي گويد:اين موضوع تماما به علاقه مرتبط است و من هم به داشتن بوفالو در خانه ام علاقمند هستم.
وي ادامه داد:مخارج نگهداري اين حيوان در درون خانه بسيار بالاست و ناچارم تا هرروز براي تغذيه درست بيلي علوفه تازه تهيه كنم اما با تمام اين جوانب دبودن او در خانه لذت خاصي براي من دارد.



تاريخ : دو شنبه 13 خرداد 1392 | 10:44 | نویسنده : عاطفه |

اپاسوم پستاندار کیسه داری است که در آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی زندگی می کند. این جانور با کیسه داران استرالیا و زلاندنو، خویشاوندی دارد.
خانواده ی اپاسوم:
اپاسوم بالغ، در آشیانه ای از برگ های مرده، در درختی توخالی زیر انبوهی از چوب های مرده یا در یک سوراخ زندگی می کند. اپوسام ماده، می تواند هر بار ۲۵ نوزاد به دنیا بیاورد. اما تنها به ۱۲ یا ۱۳ تای آن ها غذا می رساند، در نتیجه بقیه ی نوزادان می میرند.
نوزادان زنده ۱۰ هفته در کیسه می مانند. در این مدت کیسه جای کافی برای نگهداری آن ها دارد. سپس از کیسه خارج می شوند و در آشیانه ای که مادر ساخته است زندگی می کنند.
غـــــــــذا:
بعضی از اپاسوم ها میوه یا توت می خورند. اپاسوم ویرجینای آمریکای شمالی، بیشتر از جوندگان تغذیه می کند، اما می تواند مرغ ها را نیز بخورد.
بیش تر بدانیم:
تعدا گونه: ۱۷
رنگ: سیاه، خاکستری، قهوه ای و سفید
وزن: تا ۶ کیلوگرم
طول: ۱۵۴ سانتی متر
وضعیت: فراوان
طول عمر: حدود ۲ سال
دشمن: انسان
مشخصـــات:
دم بلند و تاب دار برای گرفتن شاخه ها
چنگال های قوی برای بالا رفتن و کندن زمین
گوش های خیلی تیز برای شنیدن صدای طعمه در شب
توجه: وقتی که اپاسوم برای شکار از لانه اش خارج می شود، نوزادانش را روی پشت خود حمل می کند.

 



تاريخ : شنبه 28 ارديبهشت 1392 | 11:0 | نویسنده : عاطفه |

پلاتیپوس                                         پلاتیپوس

پلاتیپوس جانوری عجیب است.او منقاری شبیه اردکو بدنی همانند سگ ابی دارد و شبیه به یک مار تخم میگذارد ولی بچه هایش را مانند پستانداران شیر میدهد.این جانور عضو گروه کوچکی از جانوران است که پستاندار و تخم گذارند. وقتی زیست شناسان برای اولین بار پوست پلاتیپوس را دیدند تصور کردند با یک شوخی مواجه هستند اما عاقبت معلوم شد که چنین جانوری وجود دارد. پلاتیپوس از نظر ظاهری مانند پستانداران و خزندگان اند.دم این جانور شبیه بیدستر است و پاهایی پهن دارد. پلاتیپوس در استرالیا یافت میشود.ان ها مانند سمور ابی در سوراخ های داخل اب زندگی میکنند و در اب شکار میکنند. این جانور با پوشش خز دار ضخیم و پاهای پره دارش در رودخانه های استرالیای شرقی زندگی میکند او ?? سانت طول دارد و حیوانات کوچگ ابزی را میخورد. پلاتیپوس پوستی شبیه سمور ابی دارد.حتی دم پهنش نیز از مو پوشیده شده است.هنگام شنا کردن با پاهای جلوی خود پارو میزند و با پا های عقبی و دمش جهتش را عوض میکند. از منقار حساس و انعطاف پذیرش برای پیدا کردن غذا در جاهای گل الود استفاده میکند.پلاتیپوس ها،خرچنگ ها ی خار دار،میگو ها،کرم ها،قورباغه ها و ماهی های کوچک را میخورند.ان ها باید هر روز به اندازه ی وزنشان غذا بخورند! پلاتیپوس ماده در کنار رودخانه تونلی چند متری را حفر میکند ودر انجا حد اکثر ? تخم کوچک و سفت میگذارد سپس درب تونل را برای جلوگیری از ورود جانوران شکارچی مهر و موم میکند. ایا میدانید؟ ـ تنها پستاندار تخم گذار دیگر،مورچه خوار استرالیا و گینه ی نو است. ـ پلاتیپوس تا ??سانتی متر رشد میکند. ـ پلاتیپوس های بالغ در سوراخ خودشان تنها زندگی میکنند. خطر انقراض نسل پلاتیپوس در قرن ?? به علت شکار بی رویه و استفاده از خز ان تقریبا منقرض شد.وقتی این شکار بی رویه متوقف گردید،جمعیت پلاتیپوس ها به طور غیر منتظره ای افزایش یافت.اکنون خطر انقراض ان ها از بین رفته است.

پلاتیپوس ها پستاندارند اما تخم می گذارند.تنها دو پستاندار در جهان اینگونه می باشند.

پلاتیپوس ها منقار چرمی دارند که شبیه به منقار اردک است.پوشش بدن این حیوان خز است  و دمی شبیه به سگ آبی دارد.این حیوان از پاهای پرده دار خود برای شنا و از چنگال هایش برای حفر کردن لانه های زیرزمینی استفاده می کند.پلاتیپوس های ماده تخم می گذارند و هنگامی که بچه هایشان از تخم بیرون آمدند،به آن ها شیر می دهند

پلاتیپوس ها از پاهای پرده دار و دم های پهن 12 سانتی متری خود برای شنا استفاده می کنند.این حیوان به هنگام شنا چشم های خود را می بندد.آن ها اغلب قبل از طلوع آفتاب و چند ساعت قبل از غروب خورشید به دنبال غذا می گردند.این حیوان از جانوران موجود در رودخانه ها و دریاچه ها تغذیه می کند.آن ها شکار خود را به کمک عصب های خاصی که روی منقار چرمی آن ها قرار دارد،پیدا می کنند

پلاتیپوس ها دندان ندارند.طول بدن این حیوان بیش از 45 سانتی متر و وزنش 3/2 کیلوگرم است.جنس مذکر این حیوان بزرگتر از جنس مونثش می باشد. پلاتیپوس های مذکر سیخک های تیزی پشت قوزک پاهای عقبی خود دارند.این سیخک ها به غده های سمی ارتباط دارند. پلاتیپوس ها از این غده های سمی برای حمایت خود در مقابل دیگر حیوانات استفاده می کنند.

این حیوان از پاهای پرده دار خود برای شنا استفاده می کند،اما در خشکی پرده ها زیر پاها جمع می شود و در عوض چند پنجه برای حفر لانه های زیرزمینی نمایان می شود. طول بعضی از این لانه ها حدود 25 متر است.هر پلاتیپوس یک لانه ی زیرزمینی برای خودش دارد

 



تاريخ : چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392 | 19:43 | نویسنده : عاطفه |




خوکچه هِندی جانوری است که انگلیسی‌ها آن را خوک گینه (Guinea pig) می‌نامند.اما این حیوان نه به خوکها ربطی دارد نه به هندوستان نه حتی به گینه؛ بلکه این حیوان جونده‌ای خون گرم است که از خویشاوندان خرگوش به‌شمار می‌آید.

خوکچه هندی بومی آمریکای جنوبی است و بسیار پیش‌تر از آنکه اسپانیایی‌ها به آمریکا قدم بگذارند اینکاها این حیوان را دست‌آموز کرده بودند و حتی از گوشت آن خوراکی تهیه می‌کردند و در مراسم مذهبی و طب سنتی از آن استفاده می‌کردند. بعد از کشف قاره آمریکا این حیوان در قرن ۱۶ به اروپا نیز راه یافت و حتی در اروپا نیز آن را می‌خوردند.در حال حاضر تنها اهالی کشور پرو از آن تغذیه می‌کنند.

شکل ظاهری

خوکچه هندی جونده بزرگی است.وزنش بین ۷۰۰ گرم تا ۱٫۲۰۰ کیلوگرم متغیر است و ۲۰ تا ۲۵ سانتیمتر درازا دارد.دم ندارد و گوشهای برهنه و گرد و کوچکی دارد.در پاهای پیشین آن چهار انگشت و در پاهای عقبی آن سه انگشت وجود دارد و از سر هر یک از انگشتان نیز چنگال پهنی برآمده‌است. معمولاً به طور میانگین چهار تا پنج سال عمر می‌کنند اما در شرایط خوب تا ۸ سال هم عمر کرده‌اند.طول عمر یک خوکچه هندی که در کتاب رکوردها ثبت شده‌است ۱۴ سال و ۱۰ ماه و ۲ هفته بوده‌است.

عادات

در طبیعت دیگر این حیوان وجود ندارد و فقط چند نوع دیگر آن هنوز وجود دارند.در اسارت حیوانی آرام می‌باشد.در طبیعت خوکچه‌های هندی در گروههایی متشکل از چند ماده و یک نر جوان زندگی می‌کنند و مادامی که برای خود لانه‌ای حفر نکرده باشند در لانه دیگر حیوانات زندگی می‌کنند و هنگام تاریک روشن هوا برای تغذیه از لانه خارج می‌شود.این حیوانات حافظه خوبی دارند و جای غذاها را به خوبی به یاد می‌آورند.آنها نمی‌توانند از جایی بالا بروند و فقط می‌توانند از موانع کوتاه بپرند.همچنین آنها خیلی فرز نیستند.خوکچه هندی به سرعت می‌ترسد و از جای خود فرار می‌کند. نرها با یکدیگر خصمانه رفتار می‌کنند و گوشهای همدیگر را گاز می‌گیرند و در برابر هم موهایشان را پف می‌دهند و جیغ می‌زنند.وقتی تحریک و عصبانی شوند پیاپی به هوا میپرند.همچنین خوکچه هندی شناگر ماهری است.حس بینای در آنها بسیار ضعیف است اما حواس دیگر مانند بساوایی و بویایی بسیار پیشرفته‌است.همچنین آنها با اصواتی به صورت بسیار ابتدایی با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند.

مانند بیشتر جونده‌ها این حیوان نیز دائما خود را تمیز می‌کند٬ماده سفید شیری رنگی از چشمانشان ترشح می‌شود که آن را به موهایشان می‌مالند و خود را تمیز می‌کنند.بعضی وقتها نرها در گروه موهای یکدیگر را تمیز می‌کنند البته این بخاطر رعایت سلسله مراتب قدرت در گروه می‌باشد.

حیوان ماده در طول سال می‌تواند باردار شود اما معمولاً در فصل بهار زایمان می‌کند.معولا در هر زایمان تا ۵ نوزاد می‌تواند بدنیا بیاورد



ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 21 فروردين 1392 | 14:49 | نویسنده : عاطفه |

روح حيوانات پس از مرگ چي ميشه؟

براساس تحقيقات فلاسفه اسلامى، گياهان و حيوانات نيز روح وبه تعبير ديگر نفس دارند. البته روح يا نفس آنها متفاوت با نفس انسان است و نفس گياه نيز متفاوت با نفس حيوان است.
درباره حشر حيوانات در آخرت از بعضى آيات چنين به دست مى‏آيد كه حيوانات در آخرت محشور مى‏شوند. در اين که حيوانات و گياهان و حتي جمادات داراي روح و حرکت مي باشند ترديدي نيست. اما اين که همه اينها در قيامت محشور شوند ضرورت ندارد زيرا قيامت صحنه حسابرسي و بهره گيري از مسؤوليت هاست.
اگر ساختار فکري ما تنها براساس علوم تجربي و طبيعي و يا فلسفي باشد «قانون بقاء ماده و انرژي» و يا «موجود معدوم نمي شود» را مطرح مي کنيم و لذا نابودي را محال مي دانيم.
اما اگر علاوه بر دانش تجربي و فلسفي، مبناي معرفتي و عرفاني داشته باشيم مي توانيم بگوييم خداوند توانايي آفرينش هر جهاني را متناسب با مقتضيات آن را دارد و همان طور که مي تواند با فرمان «کن فيکون» (بقره، آيه 117) باش پس مي باشد. ( باش پس مي شود) موجودي را بيافريند.
با قطع فيض از موجود مي تواند تمام قالب هاي آن را بشکند «يوم تبدل الارض غير الارض والسموات؛ روزي که زمين به غير اين زمين و آسمان ها (به غير اين آسمان ها) مبدل مي گردد» (ابراهيم، آيه 48).
لذا وقتي نظام دنيا دگرگون مي شود، آن چه که به مقتضاي نظام آخرت لازم است تحقق مي يابد و ضرورتي ندارد عين همان سنگ ها با عين همان گياهان و يا حيوانات محشور شوند و روح و حرکت آن موجودات که به وسيله فرشتگان تدبير مي شود «فالمدبرات امرا...؛ و کار (بندگان) را تدبير مي کند» (نازعات، آيه 5). همچنان باقي هستند بدون اين که نياز به تقسيم و انقسام به تعداد موجودات داشته باشند.
براي توضيح بيشتر نسبت به حيوانات توجه شما را به متن زير جلب مي کنيم.

1. آيا رستاخيز براى حيوانات هم وجود دارد؟
شك نيست كه نخستين شرط حساب و جزا مسئله عقل و شعور و بدنبال آن تكليف و مسئوليت است، طرفداران اين عقيده مى‏گويند مداركى در دست است كه نشان مى‏دهد حيوانات نيز به اندازه خود داراى درك و فهمند، از جمله:
زندگى بسيارى از حيوانات آميخته با نظام جالب و شگفت‏انگيزى است كه روشنگر سطح عالى فهم و شعور آنها است كيست كه درباره مورچگان و زنبور عسل و تمدن عجيب آنها و نظام شگفت‏انگيز لانه و كندو، سخنانى نشنيده باشد، و بر درك و شعور تحسين‏آميز آنها آفرين نگفته باشد؟ گرچه بعضى ميل دارند همه اينها را يك نوع الهام غريزى بدانند، اما هيچ دليلى بر اين موضوع در دست نيست كه اعمال آنها به صورت ناآگاه (غريزه بدون عقل) انجام مى‏شود.
چه مانعى دارد كه اين اعمال همانطور كه ظواهرشان نشان مى‏دهد ناشى از عقل و درك باشد؟ بسيار مى‏شود كه حيوانات بدون تجربه قبلى در برابر حوادث پيش‏بينى نشده دست به ابتكار مى‏زنند، مثلاً گوسفندى كه در عمرش گرگ را نديده براى نخستين بار كه آن را مى‏بيند به خوبى خطرناك بودن اين دشمن را تشخيص داده و به هر وسيله كه بتواند براى دفاع از خود و نجات از خطر متوسل مى‏شود.
علاقه‏اى



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 4 فروردين 1392 | 13:40 | نویسنده : عاطفه |

سمندر سیاه آلپ با نام علمی( Alpine Salamander (Salamandra atra یک سمندر براق میباشد که در شرق و مرکز رشته کوههای آلپ و در بلندی های بالای 700 متر یافت میشود.سمندر بزرگسال بین 9 تا 14 سانتی متر درازای آن میباشد و طول عمر آنها کمتر از 10 سال میباشد.این جانور یک دوزیست و زنده زا( ovoviviparous amphibian) میباشد.(جانورى که دردرون شکم تخم مى گذارد و بچه خود را درهمان جا ازتخم بیرون مى آورد).

این سمندر دارای طولانی ترین دوره بارداری میباشد که در بلندیهای 650 تا 1000 متری بارداریش 2سال و در بلندی های 1400 تا 1700 متری بارداریش 3 سال طول میکشد

                                             

کدام حیوانات هوش بیشتری دارند؟

گفته می شود که شامپانزه، دلفین، نهنگ و خوک از باهوش ترین حیوانات هستند.
هوش حیوانات موضوعی است که از دیرباز ذهن انسان را به خود مشغول کرده است. هم اکنون دهها مؤسسه علمی و تحقیقی در این زمینه پژوهش می کنند. دانشمندان در سالهای اخیر جوانب بیشتری از این موضوع را روشن کرده اند.
تحقیقات و آزمون های زیادی در زمینه قدرت حافظه و توانایی های مغزی حیوانات صورت گرفته است. گفته می شود که شامپانزه، دلفین، نهنگ و خوک از باهوش ترین حیوانات هستند.
سال گذشته سگی به نام ریکو رکورد باهوشی را شکست. او می توانست با شنیدن نام اشیاء گوناگون، تا ۲۵۰ شیئی را شناسایی کند.
شامپانزه برای برداشتن موزی که بالای سر اوست، چند جعبه را روی هم قرار می دهد.
بعضی از حیوانات مانند اسب قادر به شمارش چند عدد هستند. اما دانشمندان عقیده دارند که توانایی هایی مانند شمردن اعداد و خواندن در انحصار ذهن انسانی است، زیرا این دو قابلیت به زبان وابسته هستند.
نکته مهمی که سیرک بازان به خوبی به آن واقف هستند این است که "هوش" حیوانی به غریزه وابسته است و تنها در ازای "پاداش" به کار می افتد.
طوطی خیلی باهوش نیست!
بنا به نتایج تحقیقی که در یک کنفرانس علمی در واشنگتن عرضه شد، یک دانشمند کانادایی در مطالعه رفتار پرندگان به نتایج تازه و غیرمنتظره ای رسیده است. پرندگان برای رسیدن به طعمه درجات گوناگونی از هوش و زرنگی را نشان می دهند.
طوطی مغز نسبتا درشتی دارد. او قادر به تکرار اصوات و کلمات است، که به قابلیت سخن گویی این پرنده تعبیر می گردد. اما طوطی در چند آزمون رد شده است.
طوطی نزد انسانها از محبوبیت زیادی برخوردار است. اما در واقع این علاقه ربطی به هوش این حیوان ندارد. در برابر، مردم کلاغ را دوست ندارند، چون سیاه است و قیافه زشتی دارد. آزمون نشان می دهد که کلاغ، دارکوب و عقاب باهوش ترین پرندگان هستند

                                         

سریع ترین حیوان روی زمین:
یوزپلنگ وحشی
سرعت:113 کیلومتر در ساعت



سریع ترین ماهی:ماهی بادبانی
سرعت:110 کیلومتر در ساعت




سریع ترین پرنده:spine tailed swift
سرعت:171 کیلومتر در ساعت

                                 

طبقه بندی 10 حیوان عجیب

یک سایت خبری روسی انگلیسی زبان اقدام به طبقه بندی 10 جانور بسیار عجیب دنیا کرده است که دراین طبقه بندی حیواناتی معرفی می شوند که بینی بسیار بزرگ و یا پوزه ستارهای دارند.
[] در نقاط ناشناخته دنیا هنوز جانوران بسیاری وجود دارند که نه تنها کمیاب هستند بلکه ظاهری منحصر به فرد دارند. به همین منظور سایت"پراودا" 10 گونه از جانداران روی زمین را که ظاهری بسیار عجیب دارند طبقه بندی کرده است. رتبه اول این طبقه بندی جانوری به نام "آکسولوتل" (axolotl) است. این جانورنوعی سمندر است که در دریاچه "خوشیمیلکو" در مکزیک زندگی می کند. این گونه که از نوزاد کرمی شکل به بلوغ می رسد در حدود 25 سانتیمتر طول دارد و دوحلقه آبششی در اطراف سر دارد. این جانور قادر است بخشهایی از بدن خود راترمیم کند. "آکسولوتل" یک جانور شکارچی شب بیدار است. پرخوری این جانوربسیار معروف است. ]این حیوان از ماهیهای کوچک تغذیه می کند و به دلیل آلودگیهای محیط زیست به عنوان یک گونه در حال انقراض معرفی می شود. در رتبه دوم این طبقه بندی،خرگوش مودار قرار گرفته است. این گونه به دلیل داشتن موهای زیاد خود شهرت دارد. خاستگاه اولیه این گونه ترکیه است. این حیوان یک پوشش خز دارد که طول آن می تواند به هشت سانتیمتر برسد. این پوشش خز، گونه، گوش و پیشانی خرگوش را می پوشاند.        [] سومین حیوان معرفی شده در این طبقه بندی نوعی میمون بایک بینی بسیار بزرگ است. این بینی به خصوص در نرها بزرگتر است و در نمونه های سالمندتر حتی می تواند به 17 سانتیمتر نیز برسد. این حیوان در حدود 70سانتیمتر قد دارد و در جنگلهای حاره ای بورنئو زندگی می کند.
                                 

حیوانات رکورد دار

این سوسک ( سوسک کرگدن ) در مقایسه با یک فیل ، موجود  کوچکی به نظر می رسد ، اما نباید قدرت آن را دست کم گرفت . این سوسک که قویترین موجود جهان لقب گرفته ، می تواند 850 برابر وزن خود را تحمل کند . اگر انسان چنین توانی داشت ، قادر بود باری به وزن 59 تن را بلند کند .

http://animals.nationalgeographic.com/s ... tle-ga.jpg


غوک جهنده یا ساس تف رکورد پرش در کتاب ها را از آن خود کرده . این حشره ریز 0.2 اینچ ( 6 میلیمتر ) است. اما می تواند  در مدت کوتاهی 28 اینچ ( 70 سانتی متر ) به هوا بپرد ( مانند تیر از کمان رها شده ) . یک انسان با این توانایی می توانست 690 پا 210 متر  بپرد .

http://animals.nationalgeographic.com/s ... per-ga.jpg


در سال 2005 کوسه سفید نام خود را در کتاب رکوردها ثبت کرد . این کوسه از آفریقا تا استرالیا 20000 کیلومتر  مهاجرت کرد.

http://animals.nationalgeographic.com/s ... ark-ga.jpg


یوزپلنگ ( چیتا ) رکورد سریعترین موجود را در بین حیوانات مال خود کرده است . این حیوان با سرعت 96 کیلومتر در ساعت می دود . و می تواند در 3 ثانیه سرعتش را به بالاترین حد برساند .

http://animals.nationalgeographic.com/s ... tah-ga.jpg


این پرنده در سال 2007 رکورد طولانی ترین مهاجرت را از آن خود کرد . از آلاسکا تا زلاند نو بدون توقف برای غذا 11.500 کیلومتر پرواز کرد . این پرنده بیش از 50 درصد وزن کم کرده بود .

 

                               



ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 2 فروردين 1392 | 18:46 | نویسنده : عاطفه |

 

گربه‌هاي سالخورده نيز مانند صاحبان پيرشان مي‌توانند به نوعي بيماري الزايمر مبتلا شوند.اما يك رژيم سالم، تحريك مغزي و همراهي مي‌تواند خطر اين بيماري ناتوان‌كننده را كاهش دهد.

خبرگزاري رويترز از لندن به نقل از دكتر "دانيله گان مور" از مركز مطالعات دامپزشكي دانشگاه ادينبورگ نوشت " اكنون ما مي‌دانيم كه گربه‌هاي سالخورده ما نيز مانند انسانهاي مسن، در معرض خطر دچار شدن به اين مشكل هستند."
بيماري آلزايمر، علت اصلي فراموشي در سالمندان است و در سراسر جهان ‪ ۱۲‬ميليون نفر گرفتار آن هستند. تجمع غيرعادي پلاك‌هايي از جنس پروتئين هايي به نام آميلوييد در مغز بيماران مبتلا، مانع از پردازش پيامها در مغز مي‌شود.

گان مور زماني كه در گربه هشت ساله‌اس علائم پيري را مشاهده كرد، به فكر تحقيق در اين زمينه افتاد و پس از تحقيق به همراه پژوهشگراني از اسكاتلند و كاليفرنيا دريافت پروتئيين‌هايي مشابه آنچه در مغز انسانها تجمع مي‌كند، در مغز گربه‌هاي مسن نيز پلاك به وجود مي‌آورد.

در اين تحقيق، آزمايشهاي خاصي روي مغز گربه‌هاي مرده انجام گرفت.

اين محقق گمان دارد كه ديگر حيوانات، از جمله سگ نيز مي‌توانند دچار آلزايمر و ديگر شكل‌هاي فراموشي شوند.

تنها در انگلستان ‪ ۹‬ميليون گربه خانگي وجود دارد كه حدود يك سوم آنها پير هستند.

اكثر گربه‌ها زماني كه به هفت سالگي مي‌رسند، نسبتا سالمند و در سن ‪۱۲‬ سالگي كاملا سالخورده محسوب مي‌شوند.

"گان مور" كه متخصص گربه است، گربه‌هايي را كه بالاي ‪ ۲۰‬سال دارند مرتب مي‌بيند اما به قرار اطلاع او، مسن‌ترين گربه ‪ ۳۲‬سال عمر كرده است.

او مي‌گويد كوتاه‌تر بودن عمر گربه نسبت به عمر انسان به پژوهشگران امكان مي‌دهد كه با سرعت بيشتري آثار رژيم غذايي، فشار خون بالا و داروهاي تجويز شده در اثناي بيماري را روي آنها ارزيابي كنند
.

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://www.roozgozar.com



تاريخ : جمعه 6 بهمن 1391 | 21:56 | نویسنده : عاطفه |


wWw.animals-lover.iR | صدایی برای بیصدایان


بچه گربه ها نیاز دارند تا سن ۸ هفتگی در کنار مادرشان بمانند ، ولی اگر این امکان وجود نداشتند شما باید بدانید که چگونه باید از بچه گربه های نوزاد نگهداری کنید .

وسایل مورد نیاز برای نگهداری از بچه گربه

...شما باید برای بچه گربه نوزاد خود وسایل خاصی را تهیه کنید که که در پایین به آنها اشاره شده است :

مهم ترین وسیله ای که شما باید برای بچه گربه خود تهیه کنید جای خواب است . بچه گربه های نوزاد مدت زیادی را به خوابیدن اختصاص می دهند ، بنابراین شما باید برای آنها جای خوابی راحت و گرم فراهم کنید.

اتاقی که جای خواب را در آن قرار می دهید باید گرم باشد زیرا بچه گربه های نوزاد نمی توانند سرما را تحمل کنند.

دیگر لوازمی که بچه گربه ها به آنها نیاز دارند اینها هستند :

- پتو و حوله برای گرم نگه داشتن بچه گربه
- غذای مخصوص بچه گربه
- اسباب بازی های نرم

بعد از گذشت چند هفته بچه گربه شما این موارد هم احتیاج خواهد داشت :

- ظرف خاک
- خاک گربه
- ظرف آب و غذا
- اسباب بازی

سلامت بچه گربه

شما باید بچه گربه تان را به صورت منظم نزد دامپزشک ببرید . دامپزشک بچه گربه شما را معاینه می کند تا مطمئن شود دارای بیماری و یا انگل نیست . یک بچه گربه نوزاد تا سن ۸ تا ۹ هفتگی به واکسن نیاز ندارد .

روش نگهداری از بچه گربه ها در ۳ هفته اول تولد

 

غذا دادن به بچه گربه

در صورتی که مادر بچه گربه ها در کنار آنها حضور دارد شما نباید به آنها غذای بدهید ، ولی اگر مادر آنها در جای دیگری باشد مسئولیت غذا دادن به بچه را باید شما بر عهده بگیرید .
برای بچه گربه خود KMR ( جایگزین شیر مخصوص حیوانات خانگی ) تهیه کنید و با توجه به راهنمایی موجود بر روی جلد محصول آن را به پت خود بدهید . غذای مخصوص بچه گربه ها با غذای گربه ها بالغ تفاوت دارد زیرا فرمول آن دارای مقدار زیادی چربی و پروتئین است .

 

غذای استفاده شده باید به آسانی هضم شود و دارای مواد مغذی بسیاری باشد . توصیه می شود به بچه گربه تان غذای مرطوب بدهید زیرا هضم آن آسان تر است . بچه گربه های نوزاد تا سن ۸ هفتگی قادر به خوردن غذای خشک نیستند .

 

به بچه گربه خود ۱۰ تا ۱۲ بار در ۲۴ ساعت و یا هر دو ساعت یکبار غذا دهید . به بچه گربه شیر گاو ندهید زیرا موجب اسهال و سوءهاضمه می شود .

 

دندان های بچه گربه از ۲ هفتگی به بعد شروع به رشد می کنند . شما می توانید از ۳ هفتگی به او آموزش دهید که چگونه در ظرف غذا بخورد .

دفع

بچه گربه های نوزاد بدون کمک شما یا مادرشان قادر به انجام عمل دفع نیستند

. مادر بچه گربه ها با لیسیدن مقعد آنها به مدفوع کردنشان کمک می کند . شما باید با استفاده از یک پارچه مرطوب شکم و مقعد بچه گربه را مالش دهید تا بتوانند مدفوع کنند


بچه گربه نوزاد قادر به استفاده از ظرف خاک نیست و شما باید پس از ادرار کردن او زمین را تمیز کنید .

بازی و فعالیت

هفته های اول برای کنترل رفتار بچه گربه تان بهترین موقع است . در صورتی که گربه در کنار مادر و خواهر و برادرانش باشد با آنها بازی کرده و یاد می گیرد چگونه اجتماعی رفتار کند.


در صورتی که بچه گربه شما تنهاست شما باید ساعاتی از روز را به در آغوش گرفتن و نوازش کردن او اختصاص دهید تا به شما علاقه مند شود .

بچه گربه از ۲ تا ۳ هفتگی می تواند بایستد و راه برود و از ۳ تا ۴ هفتگی شروع به بازی می کند .




ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 28 دی 1391 | 10:52 | نویسنده : عاطفه |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.