گربه‌هاي سالخورده نيز مانند صاحبان پيرشان مي‌توانند به نوعي بيماري الزايمر مبتلا شوند.اما يك رژيم سالم، تحريك مغزي و همراهي مي‌تواند خطر اين بيماري ناتوان‌كننده را كاهش دهد.

خبرگزاري رويترز از لندن به نقل از دكتر "دانيله گان مور" از مركز مطالعات دامپزشكي دانشگاه ادينبورگ نوشت " اكنون ما مي‌دانيم كه گربه‌هاي سالخورده ما نيز مانند انسانهاي مسن، در معرض خطر دچار شدن به اين مشكل هستند."
بيماري آلزايمر، علت اصلي فراموشي در سالمندان است و در سراسر جهان ‪ ۱۲‬ميليون نفر گرفتار آن هستند. تجمع غيرعادي پلاك‌هايي از جنس پروتئين هايي به نام آميلوييد در مغز بيماران مبتلا، مانع از پردازش پيامها در مغز مي‌شود.

گان مور زماني كه در گربه هشت ساله‌اس علائم پيري را مشاهده كرد، به فكر تحقيق در اين زمينه افتاد و پس از تحقيق به همراه پژوهشگراني از اسكاتلند و كاليفرنيا دريافت پروتئيين‌هايي مشابه آنچه در مغز انسانها تجمع مي‌كند، در مغز گربه‌هاي مسن نيز پلاك به وجود مي‌آورد.

در اين تحقيق، آزمايشهاي خاصي روي مغز گربه‌هاي مرده انجام گرفت.

اين محقق گمان دارد كه ديگر حيوانات، از جمله سگ نيز مي‌توانند دچار آلزايمر و ديگر شكل‌هاي فراموشي شوند.

تنها در انگلستان ‪ ۹‬ميليون گربه خانگي وجود دارد كه حدود يك سوم آنها پير هستند.

اكثر گربه‌ها زماني كه به هفت سالگي مي‌رسند، نسبتا سالمند و در سن ‪۱۲‬ سالگي كاملا سالخورده محسوب مي‌شوند.

"گان مور" كه متخصص گربه است، گربه‌هايي را كه بالاي ‪ ۲۰‬سال دارند مرتب مي‌بيند اما به قرار اطلاع او، مسن‌ترين گربه ‪ ۳۲‬سال عمر كرده است.

او مي‌گويد كوتاه‌تر بودن عمر گربه نسبت به عمر انسان به پژوهشگران امكان مي‌دهد كه با سرعت بيشتري آثار رژيم غذايي، فشار خون بالا و داروهاي تجويز شده در اثناي بيماري را روي آنها ارزيابي كنند
.

 تصاوير زيباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نويسان،آپلودعكس، كد موسيقی، روزگذر دات كام http://www.roozgozar.com



تاريخ : جمعه 6 بهمن 1391 | 21:56 | نویسنده : عاطفه |

.: Weblog Themes By BlackSkin :.