wWw.animals-lover.iR | صدایی برای بیصدایان


بچه گربه ها نیاز دارند تا سن ۸ هفتگی در کنار مادرشان بمانند ، ولی اگر این امکان وجود نداشتند شما باید بدانید که چگونه باید از بچه گربه های نوزاد نگهداری کنید .

وسایل مورد نیاز برای نگهداری از بچه گربه

...شما باید برای بچه گربه نوزاد خود وسایل خاصی را تهیه کنید که که در پایین به آنها اشاره شده است :

مهم ترین وسیله ای که شما باید برای بچه گربه خود تهیه کنید جای خواب است . بچه گربه های نوزاد مدت زیادی را به خوابیدن اختصاص می دهند ، بنابراین شما باید برای آنها جای خوابی راحت و گرم فراهم کنید.

اتاقی که جای خواب را در آن قرار می دهید باید گرم باشد زیرا بچه گربه های نوزاد نمی توانند سرما را تحمل کنند.

دیگر لوازمی که بچه گربه ها به آنها نیاز دارند اینها هستند :

- پتو و حوله برای گرم نگه داشتن بچه گربه
- غذای مخصوص بچه گربه
- اسباب بازی های نرم

بعد از گذشت چند هفته بچه گربه شما این موارد هم احتیاج خواهد داشت :

- ظرف خاک
- خاک گربه
- ظرف آب و غذا
- اسباب بازی

سلامت بچه گربه

شما باید بچه گربه تان را به صورت منظم نزد دامپزشک ببرید . دامپزشک بچه گربه شما را معاینه می کند تا مطمئن شود دارای بیماری و یا انگل نیست . یک بچه گربه نوزاد تا سن ۸ تا ۹ هفتگی به واکسن نیاز ندارد .

روش نگهداری از بچه گربه ها در ۳ هفته اول تولد

 

غذا دادن به بچه گربه

در صورتی که مادر بچه گربه ها در کنار آنها حضور دارد شما نباید به آنها غذای بدهید ، ولی اگر مادر آنها در جای دیگری باشد مسئولیت غذا دادن به بچه را باید شما بر عهده بگیرید .
برای بچه گربه خود KMR ( جایگزین شیر مخصوص حیوانات خانگی ) تهیه کنید و با توجه به راهنمایی موجود بر روی جلد محصول آن را به پت خود بدهید . غذای مخصوص بچه گربه ها با غذای گربه ها بالغ تفاوت دارد زیرا فرمول آن دارای مقدار زیادی چربی و پروتئین است .

 

غذای استفاده شده باید به آسانی هضم شود و دارای مواد مغذی بسیاری باشد . توصیه می شود به بچه گربه تان غذای مرطوب بدهید زیرا هضم آن آسان تر است . بچه گربه های نوزاد تا سن ۸ هفتگی قادر به خوردن غذای خشک نیستند .

 

به بچه گربه خود ۱۰ تا ۱۲ بار در ۲۴ ساعت و یا هر دو ساعت یکبار غذا دهید . به بچه گربه شیر گاو ندهید زیرا موجب اسهال و سوءهاضمه می شود .

 

دندان های بچه گربه از ۲ هفتگی به بعد شروع به رشد می کنند . شما می توانید از ۳ هفتگی به او آموزش دهید که چگونه در ظرف غذا بخورد .

دفع

بچه گربه های نوزاد بدون کمک شما یا مادرشان قادر به انجام عمل دفع نیستند

. مادر بچه گربه ها با لیسیدن مقعد آنها به مدفوع کردنشان کمک می کند . شما باید با استفاده از یک پارچه مرطوب شکم و مقعد بچه گربه را مالش دهید تا بتوانند مدفوع کنند


بچه گربه نوزاد قادر به استفاده از ظرف خاک نیست و شما باید پس از ادرار کردن او زمین را تمیز کنید .

بازی و فعالیت

هفته های اول برای کنترل رفتار بچه گربه تان بهترین موقع است . در صورتی که گربه در کنار مادر و خواهر و برادرانش باشد با آنها بازی کرده و یاد می گیرد چگونه اجتماعی رفتار کند.


در صورتی که بچه گربه شما تنهاست شما باید ساعاتی از روز را به در آغوش گرفتن و نوازش کردن او اختصاص دهید تا به شما علاقه مند شود .

بچه گربه از ۲ تا ۳ هفتگی می تواند بایستد و راه برود و از ۳ تا ۴ هفتگی شروع به بازی می کند .




ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 28 دی 1391 | 10:52 | نویسنده : عاطفه |

 وصیت نامه ی منحصر به فرد و تکان دهندهء اینگرید نیوکرک
 
wWw.Animals-Lover.iR | صدایی برای بیصدایان

برای مشاهده متن کامل به ادامه مطلب بروید.

بخش هایی از وصیت نامهء منحصربه فرد و تکان دهندهء اینگرید نیوکرک ، ریاست کل پتا (بزرگ ترین گروه حمایت از حقوق حیوانات در سطح جهان)

 * به عنوان کسی که بخشی از عمر خود را وقف کمک به حیوانات زجرکشیده و آزار دیده در سراسر دنیا کرده ، و همیشه برای اشاعهء فرهنگ حمایت از حقوق حیوانات تلاش کرده ، دوست دارم تا بعد از مرگم از بقایای جسم من نیز ، در همین راستا استفاده شود. اگر چه مسئولین وقت پتا ، در مورد نحوهء استفاده از جسم من تصمیم گیری خواهند کرد ، اما پیشنهادات من به ترتیب ذیل می باشند:

 1- گوشت جسمم را از جسد من جدا کنید و در ملاء عام ، کباب کنید! بگذارید بوی گوشت سوخته فضا را پر کند تا همه بدانند بین بوی گوشت سوختهء انسان و گوشت سوختهء یک حیوان ، تفاوتی نیست. و اینکه ما نیازی به خوردن جسد نداریم.

 2- پوست جسدم را (یا حداقل بخشی از پوست جسدم را) جدا کنید و با آن مصنوعات تولیدی از چرم بسازید ، مثل کیف یا چکمه! بگذارید دنیا بداند و لمس کند که میان چرم یک حیوان و یک انسان ، تفاوت چندانی نیست! بخشی از پوستم را هر سال در مقابل نمایشگاه سالانهء چرم هندوستان ، به نمایش بگذارید. همان نمایشگاهی که اجساد گاوهای نکون بختی که به بدترین شکل ممکن سلاخی می شوند ، در آنجا به نمایش گذاشته میشود.

 3- یکبار در دوران کودکی در بازاری بومی در دهلی ، دوره گردانی را دیدم که پاهای قطع شدهء فیل ها ، پایه هایی برای چترهای بزرگ آفتاب گیر ساخته بودند. پای من را قطع کنید و با آن هم پایه ای برای چتر بسازید ! بلکه با دیدن آن این حقیقت برای همگان تداعی شود که میان جسد یک حیوان و یک انسان ، تفاوت چندانی نیست اگر قرار باشد از اجساد ، به عنوان دکوراسیون منزل استفاده کنیم !

 4- یکی از چشمانم را از حدقه خارج کنید ، بر روی پایه ای نصب کنید و برای دفتر نمایندگی حفاظت از محیط زیست ایالات متحدهء آمریکا بفرستید ، تا بدانند که پتا حتی بعد از مرگ من ، چشم از این نهاد برنخواهد داشت و به رسوایی آنها ادامه خواهد داد تا روزیکه بلاخره دست از آزمایش بر روی حیوانات بردارند!

 5- انگشت اشارهء من را از جسمم جدا کنید و برای Kenneth Feld ، ریاست سیرک Ringling Bros (بزرگ ترین سیرک ایالات متحده) ، یا برای موزهء سیرک بفرستید ، تا نشانی باشد به یادوارهء میلیون ها شیر ، خرس ، ببر و دیگر حیواناتی که در کودکی از خانواده هایشان در آفریقا یا هند دزدیده شدند و تحت شکنجه های مختلف در سیرک ها قرار گرفتند تا ملعبه ای باشند برای تفریح بشر.

 6- کبدم را از جسدم خارج کنید ، آن را پر کنید و در سرتاسر یا بخش هایی از فرانسه در مقابل رستوران ها بگردانید تا عوام بدانند که شکنجهء غازها برای تولید کبد چرب ، عملی زشت و غیراخلاقی است.


http://www.peta.org/features/Ingrid-Newkirks-Unique-Will.aspx



تاريخ : پنج شنبه 28 دی 1391 | 10:44 | نویسنده : عاطفه |

- سگ خود را مقابل یک میز روی زمین بنشانید. جایزه را به او نشان داده و آن را روی میز رها کنید. نگاه سگ را دنبال کنید. آیا او متوجه شده که جایزه روی میز است و یا زیر میز دنبال آن می گردد؟

2- یک بند بلند و نسبتا پهن را به دور جایزه ببندید. جایزه را زیر تخت و یا زیر جسمی که سگ شما نتواند زیر آن برود پنهان کنید. به سگ نشان دهید که با کشیدن بند می توان جایزه را بیرون کشید. دوباره جایزه را پنهان کنید. آیا او می تواند کار شما را تکرار کند؟

3- دو صندلی را به شکل خوابیده و روبروی هم روی زمین بگذارید. جایزه را در مربع خالی ایجاد شده قرار دهید حالا بین صندلی ها فاصله خیلی کمی ایجاد کنید. آیا سگ شما تشخیص میدهد که این مسیر مارپیچ او را به جایزه میرساند و یا صرفا کوتاه ترین راه ( فاصله خیلی کم بین صندلی ها ) را انتخاب کرده و جایزه را از دست می دهد؟

4- این روش نیاز به یک مانیتور ویژه دارد اما اساس آن به این شکل است. سگ یاد میگیرد که با لمس مانیتور (انتخاب یک تصویر بخصوص در مقابل تصویر دیگر) جایزه می گیرد. سپس به جای تصویر جایزه دار، تصویر دیگری جایگزین می شود. آیا او از روش حذفی استفاده کرده و از لمس تصویر بی جایزه خود داری کرده و تصویر جدید را انتخاب می کند؟


5 - جایزه را به سگ نشان داده و در مقابل چشم او آن را پنهان کنید. سپس سگ را بیرون برده و پس از چند دقیقه باز گردانید. در این فاصله تعدادی جایزه دیگر برای منحرف کردن او در جاهای مختلف قرار داهید. آیا او محل اختفای جایزه را به خاطر می آورد؟

6- جایزه را زیر یک قوطی پنهان کنید. آیا او متوجه آن می شود و جایزه را پیدا می کند و یا تصور می کند که جایزه نا پدید شده است؟



تاريخ : پنج شنبه 28 دی 1391 | 10:34 | نویسنده : عاطفه |

.: Weblog Themes By BlackSkin :.